منابع خبری از تمایل چند عضو اتحادیه اروپا برای بازگشایی سفارت خود در کابل خبردادند واکنش ضرغامی به احتمال حضورش در کابینه دولت چهاردهم رئیس سازمان ثبت احوال: روند تعویض نام و نام‌خانوادگی تغییر می‌کند بذرپاش: قانون ساماندهی بازار املاک و مسکن ابلاغ شد و سقف اجاره‌بها مشخص شد | تبعات حقوقی در انتظار مشاوران املاک متخلف سید حسن نصرالله: هرگز از حمایت غزه دست نمی‌کشیم | رژیم صهیونیستی در بدترین روز‌های خود بسر می‌برد گنابادی‌نژاد: دولت سیزدهم، هیچ‌گاه دچار حواشی نشد | حمایت از صنایع فرهنگی باید استمرار یابد کرامت انسانی در گرو الگوگیری از سیره و آموزه‌های معصومین(ع) است اعتراض زاکانی به انتقادات اعضای شورای شهر تهران؛ «کاملاً نادرست است» لایحه متناسب‌سازی حداقل‌بگیرها هم به مجلس ارائه شد | تصویب آیین‌نامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به‌بالا برای همه ایرانیان + فیلم شایسته‌سالاری معیار رئیس‌جمهور در انتخاب مدیران باشد شلیک پدافند هوایی در جاده قم، ارتباطی با سایت هسته‌ای نداشت اسماعیلی انتصابات جدید در وزارت فرهنگ را رد کرد + فیلم ویدئو | ظریف امشب به تلویزیون می‌رود (۲۷ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کار: رکورد تاریخی کاهش نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۳ شکست باقری در دیدار با لاوروف آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای را بررسی کرد گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر و ماکرون درباره تحولات غزه اردوغان: اسرائیل را وادار به آتش‌بس می‌کنیم | به دنبال تقویت روابط با روسیه و چین هستیم رئیس‌جمهور پیشین روسیه: پیوستن اوکراین به ناتو یعنی اعلان جنگ باقری‌کنی: لبنان زنده‌کننده شکست‌های تاریخی برای صهیونیست‌هاست پاسخ تهران به اتهام «نقش‌داشتن ایران در ترور ترامپ»
سرخط خبرها

رئیس سیا: زمان گریز اتمی ایران به چند هفته کاهش یافته| ایران بزرگترین زرادخانه موشکی خاورمیانه را دارد

  • کد خبر: ۱۱۷۹۸۴
  • ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
رئیس سیا: زمان گریز اتمی ایران به چند هفته کاهش یافته| ایران بزرگترین زرادخانه موشکی خاورمیانه را دارد
رئیس سازمان سیا با ادعای اینکه زمان گریز اتمی ایران به چند هفته کاهش یافته، گفت برنامه موشکی و پهپادی این کشور نیز نگرانی‌های مهم آمریکا هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، «ویلیام بِرنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مدعی شد ایران و روسیه می‌خواهند نشان دهند گزینه‌هایی دارند.

برنز طی سخنرانی در مجمع امنیتی اَسپِن، گفت: «دیدن تصاویر دیدار رئیس جمهور [ولادیمیر]پوتین و رهبر معظم ایران در روز گذشته در تهران، برای من حس نوستالژی نداشت».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی درباره سفر پوتین به تهران ادعا کرد: «اما واقعیت این است که روس‌ها و ایرانی‌ها در حال حاضر به یکدیگر نیاز دارند، هر دو کشور تحت تحریم شدید به دنبال خروج از انزوای سیاسی هستند».

رئیس سیا در ادامه ادعا‌های خود افزود: «اما اگر اینکه آن‌ها به یکدیگر نیاز دارند، بدان معنا نیست که واقعاً به یکدیگر اعتماد دارند، بلکه آن‌ها رقبای انرژی و رقبای تاریخی هستند».

برنز با بیان اینکه هر دو طرف به دنبال این هستند که نشان دهند گزینه‌هایی دارند، مدعی شد: «[سفر پوتین به ایران]نشان می‌دهد که در صنعت دفاعی روسیه مشکلاتی وجود دارد. به نظر من محدودیت‌هایی برای راه‌هایی وجود دارد که آن‌ها می‌توانند به یکدیگر کمک کنند».

وی با تکرار هشدار «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به ایران مبنی بر اینکه فروش پهپاد‌های ایرانی به روسیه «ایده بسیار بسیار بدی» خواهد بود، اظهار داشت: «من فکر می‌کنم او درست می‌گوید».

این مقام اطلاعاتی آمریکایی درباره مشارکت ترکیه در اجلاس سران ایران و روسیه توضیح داد: «ترکیه بسیار ماهر است و تمرین زیادی در دستکاری بسیاری از روابط ظاهراً متناقض دارد».

برنز درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که زمان گریز هسته‌ای این کشور (برای تولید مواد شکافت‌پذیر کافی جهت ساخت بمب اتمی) بیشتر از یک سال نیست، بلکه حدود چند هفته تخمین‌زده می‌شود.

او، اما اذعان کرد که بر اساس بهترین قضاوت اطلاعاتی آمریکا، ایران تلاش‌هایی برای تسلیحاتی و نظامی‌سازی برنامه هسته‌ای خود انجام نداده، اما «روند نگران‌کننده است».

رئیس سیا درباره برنامه موشکی ایران نیز گفت: «آن‌ها در حال حاضر بزرگترین زرادخانه موشکی را در خاورمیانه دارند. این امر (برنامه موشکی) و پهپادها، نگرانی‌های مهم ما هستند».

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->